Kontakt

DANE TELEADRESOWE:
87-100 Toruń, ul. Podmurna 93 | tel./fax: 56 65 22 186 | sekretariat[at]zawacka.pl

KANCELARIA:

  • Agnieszka Łuczywek (spec. archiwistyki i zarządzania dokumentacją), Marcelina Tomczak (lic. historii), poniedziałek-piątek, 9.00-15.00, e-mail: sekretariat[at]zawacka.pl
    Kompetencje:
    - sprzedaż wydawnictw;
    - rozliczanie dotacji;
    - koordynacja praktykami archiwalnymi i wolontariatami;
    - oprowadzanie po wystawie stałej;
    - prelekcje i warsztaty.


PREZES ZARZĄDU:

  • Dorota Zawacka-Wakarecy, e-mail: dzw[at]zawacka.pl
    Kompetencje:
    - sprawy finansowe;
    - sprawozdawczość zarządu do MPiPS, US
    - patronaty;
    - reprezentacja fundacji na zewnątrz.

    WICEPREZES ZARZĄDU I KIEROWNIK ARCHIWUM:

  • dr Katarzyna Minczykowska-Targowska, e-mail: kmt[at]zawacka.pl
    Kompetencje:
    - wnioski o dotacje;
    - nadzór merytoryczny nad archiwum i muzeum;
    - sprawozdawczość zarządu przed Radą Fundacji;
    - zgody na udostępnianie akt;
    - zgody na wypożyczenia wystaw;
    - koordynacja sprawami wydawniczymi;
    - koordynacja organizacją konferencji fundacji.


SEKRETARZ ZARZĄDU:

  • Dorota Kromp, e-mail: dk[at]zawacka.pl
    Kompetencje:
    - licencje na wykorzystanie kopii zbiorów fundacji;
    - zgody na udostępnianie akt;
    - zgody na wypożyczenia wystaw.

    DZIAŁ ARCHIWUM POMORSKIE (poniedziałek-czwartek 9.00-13.00):
  • Elżbieta Skerska (dokumentalistka, redaktor Słownika Biograficznego Konspiracji Pomorskiej)
    Kompetencje:
    - gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie zbiorów;
    - kwerendy

  • Maria Ciesielska (wolontariat)
    Kompetencje: opracowywanie zbiorów


    DZIAŁ ARCHIWUM WOJENNEJ SŁUŻBY POLEK (wtorek-czwartek 10.00-14.00):
    Anna Mikulska (środa-czwartek 8.00-14.00)
    Kompetencje:
    - gromadzenie, udostępnianie i opracowywanie zbiorów;
    - oprowadzanie po wystawie stałej;
    - prelekcje

  • Anna Rojewska (wtorki-środy 10.00-12.00)
    Kompetencje:
    - gromadzenie, udostępnianie i opracowywanie zbiorów;
    - oprowadzanie po wystawie stałej;
    - prelekcje

  • Barbara Rojek, wtorki 10.00-14.00
    - gromadzenie i opracowywanie zbiorów.
     
    DZIAŁ MUZEALIÓW:
  • Anna Mikulska (środa-czwartek 8.00-14.00)
    Kompetencje:
    - wypożyczenia zbiorów (w tym wystaw)
    - gromadzenie i opracowywanie zbiorów

  • Anna Rojewska (wtorki-środy 10.00-12.00)
    Kompetencje: gromadzenie muzealiów


    BIBLIOTEKA I ZBIORY FOTOGRAFICZNE:
  • Zofia Świtajska (wtorek-czwartek 9.00-14.00)
    Kompetencje:
    - opracowywanie i udostępnianie na miejscu

    KSIĘGOWOŚĆ (zewnętrzne biuro rachukowe Dylewska&Zarzyńska-Pietrzak, Toruń, ul. Broniewskiego 55/2):
  • Katarzyna Dylewska (ZUS, US)
  • Elżbieta Zarzyńska-Pietrzak (finanse i rachunkowość)

 

UDOSTĘPNIANIE


LICENCJE NA ZDJĘCIA I KOPIE ZBIORÓW FUNDACJI
Chcąc wykorzystać zdjęcie czy też kopie materiałów ze zbiorów Fundacji należy zwrócić się z prośbą o licencję kierując maila na adres sekretarza zarządu Doroty Kromp: dk@zawacka.pl.


UDOSTĘPNIANIE DO CELÓW BADAWCZYCH ZBIORÓW AKTOWYCH I IKONOGRAFICZNYCH: zawsze nieodpłatne i tylko w pracowni naukowej Fundacji (na miejscu) wtorek-czwartek 9.00-14.00

Zbiory Fundacji są też udostępniane za pomocą www.kpbc.pl (zakładka: Archiwalia/Archiwum Zawackiej). Tu jednak są one niekompletne, proces dygitalizacji zbiorów fundacji wciąż bowiem trwa, a zakończenie digitalizacji materiałów zgromadzonych przez fundację w latach 1990-2012 jest przewidziane na rok 2018.

WYPOŻYCZANIE ZBIORÓW FUNDACJI
Wypożyczanie zbiorów tylko międzyinstytucjonalne każdorazowo indywidualnie rozpatrywane przez Zarząd Fundacji (prezes zarządu: dzw@zawacka.pl; wiceprezes zarządu: kmt@zawacka.pl; sekretarz zarządu: dk@zawacka.pl)

WIĘCEJ O UDOSTĘPNIANIU I WYPOŻYCZANIU


ZWIEDZANIE WYSTAW:
poniedziałek-piątek 9.00-14.00, możliwe też inne terminy po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym lub e-mailowym

PRAKTYKI STUDENCKIE:
W ramach współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu Fundacja prowadzi praktyki studenckie. Studenci mogą je odbywać w Fundacji przez cały rok. Obowiązuje godzinowy system rozliczenia praktyk. Istnieje jednak możliwość indywidualnego dostosowania czasu pracy praktykanta. Student chcący odbyć praktyki w Fundacji winien zgłosić się osobiście w tej sprawie do kierownika archiwum (dr Katarzyna Minczykowska, kmt@zawacka.pl). Przed rozpoczęciem praktyk należy dostarczyć skierowanie bądź umowę z uczelnią dot. odbywania praktyk oraz program praktyk. W trakcie odbywania praktyk student jest zobowiązany do prowadzenia karty praktykanta, która jest podstawą do rozliczenia praktyk w Fundacji.

KONTO


Wielkopolski Bank Kredytowy, Oddz. w Toruniu
nr r-ku (e-ban: PL): 82 1090 1506 0000 0000 5002 0244
Swift code: PPL PP, NIP 956 16 25 127


[KMT]